Blog to miejsce do podzielenia się na piśmie z innymi internautami moimi fascynacjami. Dotyczą one głównie regionu wałbrzyskiego, w którym przeżyłem już ponad pół wieku Będę o nim pisał, dzieląc się z Czytelnikami moimi refleksjami z przeczytanych książek i osobistych doświadczeń związanymi z poznawaniem jego historii i piękna krajobrazów.

niedziela, 13 maja 2012


 Niedzielne medytacje





Kontynuuję próbę niedzielnych refleksji dla odprężenia i poprawy świątecznego nastroju Czytelników mojego blogu. To kolejna zabawa słowna napisana chwilę temu, oczywiście pod wpływem poetyckiej muzy. Radzę uczynić to, co proponuję już na wstępie, ale wiem że każdy z Państwa pójdzie dalej i przeczyta wiersz do końca. I może z tego nic coś nam jednak zostanie. Oby tak się stało! Miłej niedzieli !





Sens życia

W tym wierszu
nie ma nic
to wiersz wydobyty z nicości,
więc go nie czytaj dalej,
bo nic ci to nie da

w życiu liczy się
tylko coś
nie znajdziesz jej w niczym
coś nie znajdziesz  tam
gdzie nie ma nic

w tym wierszu
nie ma nic
ale czy aby na pewno
to nic to już jest coś
ono właśnie pozwała
pojąć istotę nicości

pamiętaj
aby mieć coś
musisz nie mieć nic

i to jest właśnie
sens życia

Fotografie Roberta Janusza z sobotniego pleneru artystycznego głuszyckiego CK  w "Łomnickiej chacie" .

2 komentarze:

  1. Przewrotnie Stasiu jednak ma to swój ukryty sens.Ja go dostrzegam choć nie złapałem w lot przyznaję.Bardzo udanej niedzieli.Miewaj się znakomicie.P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi Paulu, nie szukaj głębokiego sensu, bo to jest limeryk, rodzaj igraszki słownej i nic więcej. Tak jak napisałem na początku - zabawa słowna, przewrotny przykład ( tu używam Twojego określenia) jak można pozorować, że się stworzyło dzieło sztuki. Ale nie mam nic przeciwko temu, byś w tej igraszce dostrzegł sens życia w ustawicznym dążeniu człowieka do czegoś nowego, w poszukiwaniu tego coś, co może wypełnić niszę niczego.
    I o to mi chodzi, by niedzielną ciszę wypełnić choć na moment medytacją. Jestem pewien, ze zgodzisz się ze mną. Myślenie ma kolosalną przyszłość. Dziękuję za życzenia!

    OdpowiedzUsuń