Blog to miejsce do podzielenia się na piśmie z innymi internautami moimi fascynacjami. Dotyczą one głównie regionu wałbrzyskiego, w którym przeżyłem już ponad pół wieku Będę o nim pisał, dzieląc się z Czytelnikami moimi refleksjami z przeczytanych książek i osobistych doświadczeń związanymi z poznawaniem jego historii i piękna krajobrazów.

niedziela, 26 lipca 2015

Dla Anny - laurka Imieninowa





W tym roku imieniny Anny przypadły w niedzielę, przynajmniej u nas w dzień słoneczny, choć nie tak upalny jak kilka dni wcześniej. Można więc świętować, zwłaszcza że okazja jest wyjątkowa, bo Anna, to imię budzące sympatię i nostalgię. A dlaczego?

Spróbuję odpowiedzieć na to pytanie wierszem.


Odpowiadam czym dla mnie Anna?

 To coś więcej niż zimowa sanna,
brzmiąca w uszach podniebna hosanna,
lśniąca w oczach rosa poranna.
Tak się jawi w mych marzeniach Anna.

Czarem życia są dla mnie Anie,
każda Ania, to nowe doznanie,
chciałbym z Anią byśmy byli sami,
bo bez Ani, ani, ani…

Każda Ania jest warta kochania,
to nie ważne czy Hanna, czy Hania,
piszę słowa te pod koniec lipca,
by od Ani otrzymać choć chipsa.

W dniu Imienin świat się  Ani kłania,
każda Ania czuje się jak łania,
jej uroda zniewala i mami,
cóż mam robić bez szans,
bo bez Ani ?


Tym wierszykiem składam wszystkim Annom serdeczne życzenia Imieninowe, a tej nostalgii proszę nie traktować zbyt poważnie w mojej sytuacji znanej z wiersza Adama Asnyka „Gdybym był młodszy”.

3 komentarze:

  1. Dziękuję za życzenia. wiersz jest śmieszny, ale pisany od serca, jak sądzę. Ja lubię swoje imieniny, ponieważ " Od świętej Anki zimne nocki i poranki".

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Staszku!No,no to chyba wiersz skierowany do tej Ani z lat młodzieńczych.A może z okresu w pełni męskiego.Takiego Ciebie nie znałem"cicha woda".No cóż marzenia zawsze są na miejscu,nie ważne w jakim wieku.A swoją drogą wiersz mi się podoba,och gdybym ja umiał tak tworzyć jak Ty.Serdecznie pozdrawiam Bronek

    OdpowiedzUsuń
  3. Wioersz był pisany od serca. Cieszę się, że go tak odebrałaś Aniu. Oczywiście, że to słowna zabawa, ale imię Anna jest mi bliskie, nawet nie wiem dlaczego.
    Dzięjuę Bronku za sympatyczny jak zwykle komentarz i za pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń