Blog to miejsce do podzielenia się na piśmie z innymi internautami moimi fascynacjami. Dotyczą one głównie regionu wałbrzyskiego, w którym przeżyłem już ponad pół wieku Będę o nim pisał, dzieląc się z Czytelnikami moimi refleksjami z przeczytanych książek i osobistych doświadczeń związanymi z poznawaniem jego historii i piękna krajobrazów.

środa, 18 stycznia 2012

Nocne zwiedzanie zamku Książ


Fot. Violetta Torbacka
Pisałem niedawno w poście „Miejsca niezwykłe” o krążącej w Wałbrzychu pogłosce, że od czasu do czasu w komnatach zamkowych pojawia się duch księżniczki Daisy, ostatniej władczyni zamku Książ. Można napotkać też jeszcze inne zjawy i upiory. Amatorzy mocnych wrażeń, odważni i gotowi na wszystko, a zwłaszcza na bezpośrednie poznanie nocą czeluści zamkowych, a jak szczęście dopisze  -  osobisty kontakt n.p. z „Białą damą”, znajdą taką możliwość bez większego trudu, za tanie pieniądze. Trzeba tylko skorzystać z oferty, o której napisano na stronie internetowej portalu „Nasz Wałbrzych”, a mianowicie:
Czy Zamek Książ jest straszny, gdy zapada zmrok? 150 letni mieszkańcy tego miejsca zapewne odpowiedzieliby, że nie . Czy zjawy, upiory, białe damy, świadkowie burzliwej historii książańskiej rezydencji przechadzają się po marmurowych korytarzach? Co Wy sami wiecie o sobie? Boicie się ciemności?

Wszystkie przedstawione kwestie możecie zweryfikować już 10 lutego br podczas drugiej edycji "Nocnego zwiedzania Zamku Książ..."!

 Będzie jeszcze mroczniej, a dawna siedziba Hochbergów zamieni się w istny sabat strzyg i demonów. Droga rozświetlona jedynie blaskiem nocnych lamp obejmie również nie udostępnione na zwykłej trasie pomieszczenia - kuchnie na V piętrze, czy podziemną piwnicę arystokracji władającej wcześniej zamkiem.
Zapomnijcie o czerwonych dywanach, przygotujcie siebie i swoje dusze na kręcone schody gospodarcze, skały, istoty paranormalne i... no właśnie. Bądźcie przygotowani na wszystko!!


Cena biletu: 50 zł od osoby
Przyjmujemy tylko rezerwacje telefoniczne pod numerem:
(0 74) 66 43 850 w godzinach 08:00 - 16:00.

Po rezerwacji telefonicznej prosimy o wpłatę na konto:

KB SA O/WAŁBRZYCH NR 35 1500 1764 1217 6001 6040 0000
w tytule wpisując "Nocne zwiedzanie - 10 lutego" oraz przesłanie dowodu wpłaty na adres: zamek@ksiaz.walbrzych.pl
Bilety do odebrania w Kasie Biletowej Zamku Książ lub u przewodnika w dniu zwiedzania.









5 komentarzy:

  1. Witam.Jak ktoś mieszka nieco bliżej niż np.ja to naturalnie atrakcja jest niebywała i wręcz należy się wybrać.Sam fakt że w nocy już jest intrygujący a cóż dopiero rozliczne atrakcje jak czytam.Pomysł przedni absolutnie tylko szkoda że to tak szalenie rzadka sposobność.Nie mniej ja latem odwiedzę Książ także gdy przyjadę z panią H.Holzgang i panią Heiz.Zazdroszczę tym którzy będą mieli sposobność się wybrać.Malkontenci wreszcie nie będą niezadowoleni.Pozdrowionka.P.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Książu dzieją się różne atrakcyjne rzeczy wystawy, koncerty, festiwale.
    Być może w czasie Waszego pobytu coś ciekawego się zdarzy. Miło mi, że moim pisaniem w blogu udało mi się Was zachęcić do tej wycieczki. Czas płynie szybko. Mam nadzieję, że się spotkamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołożę starań by tak się właśnie stało.Mam pytania nie zawsze do zadania na blogu a wówczas będzie i czas i miejsce.Z resztą o kilka spraw dotyczących Głuszycy kiedyś Wüstegiersdorf.Wspomniana już przeze mnie pani Heiz mieszkała w m.Kolce (Dörnhau).Owe spotkanie poszerzy jak sądzę wiedzę nas wszystkich.Życzę zdrówka i mnóstwa dobrych pomysłów i takich dni tylko.P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dołożę starań by tak się właśnie stało.Mam pytania nie zawsze do zadania na blogu a wówczas będzie i czas i miejsce.Z resztą o kilka spraw dotyczących Głuszycy kiedyś Wüstegiersdorf.Wspomniana już przeze mnie pani Heiz mieszkała w m.Kolce (Dörnhau).Owe spotkanie poszerzy jak sądzę wiedzę nas wszystkich.Życzę zdrówka i mnóstwa dobrych pomysłów i takich dni tylko.P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkałam niedaleko Zamku Książ i często spacerowałam do niego najbardziej podobały mi się jego zielone tereny z okien mojej już nieistniejącej szkoły było widać wierze tego Zamku byłam na kilku festiwalach i naprawde polecam zwiedzanie Zamku Książ

    OdpowiedzUsuń