Blog to miejsce do podzielenia się na piśmie z innymi internautami moimi fascynacjami. Dotyczą one głównie regionu wałbrzyskiego, w którym przeżyłem już ponad pół wieku Będę o nim pisał, dzieląc się z Czytelnikami moimi refleksjami z przeczytanych książek i osobistych doświadczeń związanymi z poznawaniem jego historii i piękna krajobrazów.

sobota, 31 marca 2018

Wiosenne tchnienie !




Święta Wielkanocne to nie jest dobry czas na czytanie w ogóle, a czytanie blogu internetowego tym bardziej. Mamy przecież tyle innych przyjemniejszych sposobów spędzania świąt.  Jeśli jednak się tak zdarzy, ze ktoś mimo wszystko zajrzy do mojego blogu, to dla odprężenia zapraszam serdecznie na maleńki rekonesans z poezją naszych głuszyckich rodaków. A są to wiersze o Wiośnie:




„Wiatry wiosenne jeszcze chłodem wieją                     
lecz wiosnę już czuć w powietrzu,
kosy gwiżdżą z nadzieją,
że już idzie, że jest tu…

Cieplej, widniej i jaśniej,
słońce w parku się pali.
Tylko Ty  -  jak Wiosna
możesz mi serce rozpalić !

               Marek Juszczak


przebudzona zapachem wiosny
rozwinę pąki
wypuszczę kiełki
z mnóstwem witamin
żelazo ma moc
wapń na wzmocnienie
magnez aby spokojnie
czekać na owoc
kolorowo
soczyście

aż ślinka leci
na takie chcenie

             Romana Więczaszek



To tylko tyle na dziś, bo nie mam sumienia zabierać więcej czasu. Ale o twórczości Romany i Marka obiecuję napisać więcej tuż po świętach.


6 komentarzy:

  1. Mnie spodobał się wiersz Pani Romany.Szkoda,że nie zamieściłeś swoich wierszy o wiośnie i o świętach a wie,że masz ich wiele w swoim dorobku.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Bronku, ze ja to tylko piszę do rymu, to sa takie rymowane skladanki. Dobry wiersz wymaga czegos więcej, a ja na to wciąż nie mam czasu. Zresztą poezja jest przede wszystkim dla ludzi młodych. Ja wolę być prozaikiem. To tez brzmi dumnie ! Serdecznie Ci dziękuje przt okazji Świąt za to, ze mamy stały kontakt. Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też, bo zrbiłaś mi miłą niespodziankę i to wcale nie Primaaprilisową, zaglądając w Taki Dzień jak Wielkanoc do mojego blogu.Serdeczności przekazuję na dalsze świetowanie, a tym bardziej po świętach !

      Usuń
  3. Wielkie dzieki!! SZcześliwych Świąt Panie Stanisławie ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już są szczęśliwe, skoro w moim blogu zagościła P. Anna, dla mnie tak sympatyczna i godna podziwu osoba. Serdeczne dzięki!

      Usuń