Blog to miejsce do podzielenia się na piśmie z innymi internautami moimi fascynacjami. Dotyczą one głównie regionu wałbrzyskiego, w którym przeżyłem już ponad pół wieku Będę o nim pisał, dzieląc się z Czytelnikami moimi refleksjami z przeczytanych książek i osobistych doświadczeń związanymi z poznawaniem jego historii i piękna krajobrazów.

środa, 11 czerwca 2014

A słowo ciałem się stało...


to tu się wszystko zaczęło


Dobre słowo. Bez narzekań i krytyki, bez złośliwości i kpiarskiego tonu. Słowo, które jak to pięknie określił Juliusz Słowacki, nas zwykłych zjadaczy chleba w Aniołów przerobi, jeśli tylko zamieszka między nami.
A stało się to, co zapowiedziałem w poprzednim poście. Książka „Wałbrzyskie powaby” jest już powszechnie dostępna w internecie. Wystarczy kliknąć na: www.powiat.walbrzych.pl/walbrzyskiepowaby_ebook.pdf i pełną kopię książki wraz z ilustracjami mamy do dyspozycji. Jeśli uznamy, że warto, możemy ją sobie wydrukować. Możemy poczytać i pooglądać bezpośrednio na monitorze w każdym momencie, kiedy znajdziemy czas. Książka jest dość obszerna, liczy sobie 415 stron. Jej walorem są wartościowe fotografie, zwłaszcza te z przeszłości, a także komentarze pod nimi. Stanowią nie tylko odniesienie do tekstu książki, ale jego rozwinięcie, uzupełnienie. Zaletą książki jest to, że możemy ją czytać i drukować niekoniecznie w całości, lecz na wyrywki, bo liczy sobie 80 osobnych rozdziałów.

Nie mam zamiaru rozpisywać się więcej o walorach książki, bo sam, co jest zresztą zrozumiałe, nie potrafię jej obiektywnie ocenić. Mogę tylko powiedzieć, że osobiście jestem nią zachwycony, a to głównie dzięki bogatej oprawie ilustracyjnej i redakcyjnym pomysłom Mateusza. To on zachęcił do współpracy projektanta okładki oraz znakomitych fotografów i sam mozolnie skompletował i opisał archiwalne zdjęcia. W ten sposób moje blogierskie „podłuby” nabrały powagi i blasku. To prawda, że książki jako materialnego ucieleśnienia moich publicystycznych aspiracji nie miałem jeszcze w ręku. Stanie się to lada dzień. Nie wyobrażam sobie tej chwili.
Jestem ogromnie wdzięczny miastu i powiatowi za podjęcie ryzykownej decyzji o wydatkowaniu środków finansowych na ten cel. Mam nadzieję, że nie są to pieniądze stracone, a książka przyczyni się do promocji turystycznej naszego regionu, a nas, lokalnych patriotów umocni w przekonaniu, że żyjemy na ciekawym, pięknym i bogatym skrawku ziemi.
To, że wydawca potraktował książkę za edycję kolekcjonerską, podnosi tylko jej wartość. Coraz mniej jest takich produktów publicystycznych, które nie służą celom komercyjnym. Ta książka jest rzadkim wyjątkiem i jestem z tego dumny.
Zachęcam gorąco do skorzystania z internetowej, pionierskiej wersji książki, która właśnie znalazła się w drukarni.
Proszę o opinię o książce.

P.S. Właśnie ukazało się ogłoszenie o spotkaniu promocyjnym książki w Bibliotece Pod Atlantami w Wałbrzychu, w dniu 18 czerwca o godz. 17.00 Wszystkich zaintresowanych serdecznie zapraszam. Będą do rozlosowania książki (10 sztuk), to gra warta świeczki. Spotkanie poprowadzi redaktor naczelny książki, Mateusz Mykytyszyn . Do zobaczenia !

12 komentarzy:

  1. Panie Stanisławie, link nie działa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam:

    http://www.powiat.walbrzych.pl/walbrzyskiepowaby_ebook.pdf

    OdpowiedzUsuń
  3. Link jest donikąd, Panie Stanisławie.
    Dzięki ikropka za wyszukanie połączenia.
    Pozdrawiam!
    Zbychu

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za sygnał. Już uzupelniam link. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Działa i czytam w"chłodne"wieczory!
    "www.youtube.com/watch?v=OdxxiHpKT_E"
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam podobne trudności z otwarciem linku! Wielokrotne próby nie powiodły się.Może spróbuję otworzyć jutro jak wszyscy chętni się nasycą ostatnim wydaniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. dla tych co mają problem wystarczy kliknąć POBIERZ

    OdpowiedzUsuń
  8. Stanisławie. Jestem autorem podpisów pod zdjęciami współczesnymi, a za podpisy pod zdjęciami archiwalnymi odpowiadają także członkowie i wolontariusze stowarzyszenia Wratislavia Amici (dolny-slask.org). Pozdrawiam. Mateusz

    OdpowiedzUsuń
  9. Stasiu jest błąd w adresie, który podajesz powyżej. Poprawny to:

    http://www.powiat.walbrzych.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. To wszystko dzieje się tak szybko, stąd mój błąd w adresie, który spowodował zamieszanie. Bardzo za to przepraszam. Błąd poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz już nie bedzie kłopotow.

    OdpowiedzUsuń
  11. Panie Stanisławie.
    Widać, że oczekiwania były / są bardzo duże i w końcu pomyłka w adresie (naprawiana na bieżąco) jest w końcu tylko małym potknięciem. Teraz tylko czytać i oglądać :-)
    Pozdrowienia!
    Zbychu

    OdpowiedzUsuń
  12. W końcu / w końcu - dwa razy w jednym zdaniu? Lufa Zbychu i do kąta.:-)

    OdpowiedzUsuń